Feladat 5:

Múzeumok pedagógiai / kiállítási kommunikációjának értékelése a látogatók szempontjából

Képzelje el, hogy ön az Osztálytermen Kívüli Tanulás Márkajelzés (Learning Outside the Classroom Quality Badge) angol múzeumpedagógiai elismerés magyar változatának bírálója a múzeumlátogatók képviseletében.

  1. Olvassa el az angol honlap értékelési szempontjait és / vagy alakítson ki saját szempontrendszert, amelynek alapján 1-3-ig fogja pontozni a múzeumpedagógiai és kiállítási kommunikációs programokat egy felnőtt látogató szempontjai alapján! (Természetesen nem csak pontozással, hanem szövegesen is értékelhet.)

  2. Válasszon ki két múzeumot: egy művészetit és egy tudományos, technikai kiállítást. Először a honlapok alapján értékelje a pedagógiai / kommunikációs kínálatot!

  3. Keresse fel a gyűjteményeket, és végezze el a helyszíni információs források és a múzeumi bolt kínálata alapján a kiállítások megértését segítő kiadványok értékelését.

  4. Vegyen részt egy-egy programon. Folytassa az értékelést!

  5. Levélben vagy személyesen vegye fel a kapcsolatot a múzeumi tanulással, kiállítási kommunikációval foglalkozó munkatársakkal. Fejezze be az értékelést a tőlük kapott információk alapján.

  6. Milyen ötletei vannak a két intézményben folyó múzeumpedagógia és kiállítási kommunikáció javítására?