Feladat 4:

Nézzen meg egy kiállítást egymás után kétszer, két különböző személyiség helyébe képzelve magát. Változat: nyerjen meg valakit, aki a másik személyiség szerepében hajlandó végigjárni, értékelni, és a végén osszák meg egymással tapasztalataikat, beleértve, hogy felolvassák egymásnak a levelet, amit írtak.

1. Tinédzserek látogatják meg a kiállítást.

Képzelje azt, hogy 13–15 éves fiú illetve lány. Először gondolja végig, milyenek a gyerekek ebben a korban, milyenek a kultúrafogyasztási szokásaik, miért jönnének ide máskor is? Mit keresnének itt is? Milyennek találnák a környezetet, a kiállítást? Hogyan beszélnének róla barátnőiknek, barátaiknak? Írjon egy tízsoros levelet egy szintén elképzelt, közeli barátságban lévő osztálytársának a múzeumi élményről!

2. Nyugdíjas tanítók látogatják meg a kiállítást.

Képzelje azt, hogy nyugdíjas tanító. Először gondolja végig, milyenek a tanítók. Milyen kultúrkörből érkeztek, milyenek a kultúrafogyasztási szokásaik, miért jönnének ide máskor is? Mit keresnének itt is? Milyennek találnák a környezetet, a kiállítást? Hogyan beszélnének róla a nyugdíjasklubban? Írjon egy tízsoros levelet egy szintén nyugdíjas, volt kollégájának a múzeumban tapasztaltakról!