PLAY

Kezdetben az oldalak betöltődéséig apróbb játékokkal próbálták az oldalon tartani a nézőt. Később esetleg az egész oldalt olyan játékká alakították át, amellyel kedvet csináltak a vásárláshoz. Például a Verbatim pendrive-okat, SD kártyákat forgalmazó weboldalán mindenki össze tudott rakni egy robotot a cég eszközeiből. Ezekkel különböző szintű csatákat lehetett vívni. Mindeközben a weboldal felkínálta, hogy háttérképet készíthess a saját robotodról harc közben. Ezzel is terjesztve saját termékének reklámját.

http://www.youtube.com/swatch?v=vUTWZIPSBm4

Egyre naprakészebb lett minden, egyre fontosabbá vált az oda-vissza kommunikáció. A folyamatos kommunikáció eredménye az lett, hogy maga a felhasználó kezdte el meghatározni az oldal tartalmát, külalakját. Ha te a pirosat szereted, akkor én a termékemet piros háttér előtt adom el neked. Sőt, ha adsz egy fotót, megmutatom egy videón, hogy mekkora sztár lehetsz, ha megveszed a termékemet.

Például nézzük meg napjainkban a gmail.com-ot. Ezen az oldalon olyan reklámokat találunk, amelyek célzottan nekünk szólnak, a kereséseink, kulcsszavaink alapján.

Vannak olyan weboldalak, amelyek egy fotó készítésével kezdik a tartalom megjelenítését. Mindenki készíthet az oldalon futó webkamerás alkalmazással egy portrét magáról. A rendszer feldolgozza a képet, és beágyazza egy filmbe. Az egyikpéldában egy dokumentum jellegű filmet láthatunk, ahol a világot megmentő ismeretlen hős kilétére derül fény. A műsorvezető nagy izgalmak közepette élő adásban húzza ki a hős fényképét egy borítékból. A képen természetesen te vagy. Illetve az a kép, amelyet a játék elején készítettél. Ezután a hőst ünneplő emberek változatos hétköznapjaiból láthatunk részleteket, ahol a te képed ott van egy óriásplakáton, egy tini pénztárcájában, az űrhajós jegyzetében.

http://www.youtube.com/watch?v=EEFpvRfqK4s

Vagy egy másik példában egy 5 másodperces videót készíthetünk magunkról. A filmben bemegyünk egy fodrászüzletbe, és kiválasztjuk a kívánt frizurát. Ezután egy jó vágásokkal, szuper kameraállásokból nézhetjük, ahogyan szupermodellek masszírozzák a fejünket, mossák, vágják a hajunkat.

http://www.axe.de/archiv/axehair/check-your-style_en.php